Jumaat, 30 Januari 2009

Anak-anak kesayangan ku...

Kehidupan hari demi hari pasti berbeza. detik sekarang tidak akan menunggu dan tidak akan sama dengan detik yang akan datang dan yang telah berlalu. Tanpa kita sedari kita telah banyak melalui liku hidup susah mahupun senang.
Jika dulu, kita sukar untuk menerima kenyataan kegagalan...tetapi hari ini kita sudah mampu untuk berbangga sedikit dengan kurniaan Allah kepada kita. Anak ku syahrul kian membesar....tanpa aku sedari dia sudah hampir lupa dengan perkataan "CUNNU". Benarlah kata orang hanya jauhari mengenal manikam...hanya ibubapa yang lebih mengenal anak-anak mereka. Perkataan CUNNU adalah ganti nama pada kereta yang entah dari mana anak ku syahrul belajar. Suatu yang berbeza dari anak-anak lain yang menggunakan ganti nama kereta pada KETA, ETA dan lain-lain lagi yang hampir sama bunyinya dengan kereta.

Unik kan???syukur pada Allah kerana kedua-dua anak aku dilahirkan sempurna fizikal dan mental mereka. Cabaran sebagai ibubapa diawal usia muda memang memberikan tekanan yang tidak mampu dikawal sekiranya kita tidak pernah bersedia mengorbankan masa muda kita. Pada awal cabaran dulu, aku juga sering gagal memenuhi tanggungjawab ibubapa. Namun hari ini, aku sudah mampu mengawal semua tekanan itu...benar kata orang, Usaha tangga kejayaan. Apa yang penting....BERUSAHA. Jika tiada usaha, hari ini tetap sama dengan semalam dan hari esok tetap sama dengan hari ini....kerana esok tidak pernah menjanjikan apa-apa buat kita. Selagi kita tidak berubah, kita tetap disuatu tahap yang sama yang kian hari menyebabkan kita kian ketinggalan dan mundur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BLOGERS

Foto saya
papar, sabah, Malaysia
ABEBEE.BLOGSPOT.COM khas untuk ISTERI ku yang tersayang FARIDA BT YUSUF, anak-anak ku SYAHRUL RAMADAN MOHD RAZIF dan SYAMSUL RIZWAN MOHD RAZIF...

my car

my car

RAYA 2007

RAYA 2007

raya 2008

raya 2008